O texto do servizo de arquivo e documentación
da CRTVG trátanos de introducir como funciona o centro de documentación da CRTV,
para que asi tras realizar a visita programada , poidamos ter unha idea do que
nos van tentar explicar ali . Entendemos por centro de documentación ‘a unidade
que reúne, xestiona e difunde a
documentación dunha área do co;ecemento determinada ou a producida por un
organismo ou institución a que se circunscribe.
Podemos
decir que ‘e unha unidade de información
especializada adscrita a un organismo
, neste caso a CRTVG, onde se encontran conservados e almacenados os documentos
necesarios para o funcionamiento dun servicio ou unha actividade da propia empresa, e cuxa finalidade e servir de
referencia e de axuda os profesionales ou investigadores.
Os centros de documentación son na mayoría dos
casos, deficitarios. Neles traballan profesionais dende xa hai moitos anos ou
bolseiros que cando co;ecen o método de traballo , xa te;en que abandonar o
centro.
A pesar de contar con distintos titulados e
académicos traballando no centro, e moi difícil manter a accesibilidade os
documentos de gran valor xerados por empresas moi caras.
O centro de documentación da CRTVG funciona
como apoio fundamental a producción informativa e de programas, pero moitas
veces sofre bloqueos debido a cantidade de información que recibe.
Entre os obxectivos principais debemos
destacar o de satisfacer de maneira eficaz as necesidades de información dos
usuarios que en xeral , son investigados nunha área especifica do co;ecemento ,
a través da información precisa. Compre a rol de intermediaro entre o usuario e o
co;ecemento . A sua finalidade e aforrar tempo, esforzó e dinero o investigador
e a empresa.
No 1985/1992 ocuparon distintas posicions ,
alguna delas foi en San Marcos , as que os documentaristas se ti;an que
desprazar en coche. Dende 1992 sigue situado no mesmo lugar . Allí encontramos
o deposito que e a zona mais ampla con 700m2 ocupados por armarios compartados
e con medidas de control ambiental e
antiincendios.
Entre os grandes problemas do arquivo destaca
que existen formatos de videos distintos . en canto o resto do espazo ,
distribuese entre a sala de traballo dos documentalistas de audiovisual , a
biblioteca e a secion de documentación de referencia.
Na actualidade o Servizo de Documentación e Arquivo da TVG
estrutúrase da seguinte maneira:
I. Documentación audiovisual
1) Informativos
A sección de
informativos xestiona producións e adquisicións audiovisuais dos servizos
informativos. Sobre a base de criterios estritamente operativos consideramos a
existencia de tres áreas nesta sección: a) Galicia-Nacional, b) Deportes e c)
Internacional.
2) Programas de produción propia (informativos, especiais e
espectáculos)
3) Ficción
Os tipos de contratos e dos dereitos de emisión son os primeiros
aspectos que hai que ter en conta nesta sección e cómpre unha coordinación
constante cos departamentos de Produción allea e Emisións.
No texto , tamen nos fai unha breve introducion de cómo esta estruturado
o centro . Contando cun equipo fixo de vinte e unha persoas, que, dirixidas
polo responsable do servizo, está composta por tres técnicos, catorce
documentalistas, dous auxiliares administrativos e dous encarga. O servizo de documentación de TVG ten un
labor importante que cumprir, poñendo a disposición de usuarios públicos e
privados o seu material. E con esta finalidade foi coa que se estableceu un
servizo de venda de imaxes, xestionado, ata o de agora, conxuntamente polos departamentos
de Documentación e Xestión da producióndos de almacén.
Produciuse A dixitalizacion
e a modernizacion dos seus fondos e a conexión dos arquivos da tvg con outras
entidades.
A racionalización do traballo da CRTVG esta levando a cabo unha
reorientación da formación interna do persoal. Ademais a TVG esta en contacto
con outras institucions para incrementar os fondos audiovisuais e sonoros da
TVG e RG.
Logo , nos outros artigos que tamen están
na aula virtual e tras facer un estudo a partir das paxinas e enlaces que se
mencionan , podemos documentarnos de
moitos aspectos que, na maioria dos
casos , nos resultaban desco;ecidos.
Jose Ramon Perez Aguera , fai un simil comparando a nosa
sociedade actual , a información co novo capital, no cal , os documentalistas e
informáticos
son os
novos banqueiros capaces de xestionar e administrar este novo capital.
Para
definir o termo información , e obvio que non podemos separalo do seu binomio
que e , a documentación .
Toda
documentación vai contar con información para non tratarse de un soporte . Pola contra, si pode existir información sen
documentación . E preciso distinguir
entre documentarse e informarse , da seguinte maneira o facian os entendidos
>
No Tratado de Documentación
de Paul Otlet, , determina que a
actividade documental ten que
organizarse e desarrollarse en contextos organizados, centrándonos en
definitiva nos Sistemas de Información nas organizacions.
José López
Yepes entende a información como ”
fuente de poder, por ser detentadora del conocimiento y, en
último término, de la capacidad de decisión Acertada”
Segundo
Lynda Woodman e López
Hernández, a Information Management ‘e > “ Gestión
de la información es todo lo que se refiere a conseguir la información
adecuada, en la forma adecuada, para la persona adecuada, al coste adecuado, en
el momento adecuado, en el lugar adecuado, para tomar la acción adecuada”
Os
servicios de documentación sempre foron considerados como servicios internos
dentro da empresa televisiva ainda que
poidan ofrecer información a axentes externos. podemos
falar de documentación audiovisual , a continuación algunhas definicións para
este termo ..
"El documento audiovisual es múltiple, multiforme,
incompatible, dependiente, opaco, ambiguo" Fernando Pérez Puente
(Documentación de TVE)"...Nace por obligación, por interés de la técnica que, en principio, no pretendía crear documentos para el futuro sino resolver sus propios problemas surgidos de la transmisión de información..."
A información audiovisual plantea problemas de conservación polas características específicas dos soportes que utiliza que obligarán a constitución de depósitos especiales a os que haberá que recurrir por medio de ficheiros y obliga a un análisis do sonido, da imaxe e da conxunción de ambos
Un centro de documentación de televisión debe ocuparse de tres tipos de materiales diferentes:
1. Debe conservar e analizar todo o emitido, poden excluirse as reemisiones e as reelaboraciones de materiales xa emitidos con anterioridade..
2. Debe conservar e analizar, os orixinais (material bruto) e os premontaxes relacionados co emitido, co obxecto de enriquecer ofondo documental.
3. conservar y analizar materiales non emitidos procedentes de fontes externas (agencias, satélite, otros canales).
os materiales en bruto y los de origen externo darán lugar a novos documentos, que permitan optimizar a ocupación de cintas de video y, facilitar a búsqueda de materiales relacionados: Se crearán así bloques temáticos sobre acontecimientos .A producción deste tipo de documentos implica una cuidadosa selección que se realizará dacuerdo cun doble criterio:
1. calidad de la imagen (valor estético)
2. importancia o significación especial del
contenido. Aparecerán desta maneira, unha sección de documentación escrita ,
una sección de documentación gráfica e unha sección de documentación
audiovisual.
3. a
Fototeca pode organizarse seguido dun
sistema manual similar ao descrito con un ficheiro de referencia que permita
localizar as fotografías polo tema, as personas o el lugar fotografiado.
Para a sección audiovisual e preciso separar a función de análisis
da información da función de almacenamiento:
1. As
cintas e películas deberán ser almacenadas seguindo un sistema numérico e de
cada documento haberán que facer fichas
de referencia que permitan a sua recuperación.
A documentación audiovisual engloba , como xa dixen , a
documentación en televisión , sonora , fotográfica e publicidade en relación
publicas .
1.
documentos audiovisuais,
en xeral, teñen:carácter histórico-patrimonial e un claro valor económico.
E importante mencionar tamen as fases do fluxo
da informacion , como ben o fixo , Agirreazaldegi-Berriozabal:
1. Inxesta: Consiste
na conservación das fontes audiovisuais ao formato de traballo. Agora todas as
señais son codificadas no vídeo servidor de ingesta e convertidas en ficheiros automáticos. Estos ficheiros
transfírense a un servidor en liña para que redactores e documentalistas
accedan, editen e xeneren noticias.
2.
Almacenamento:
aloxamento dos datos tras a ingesta. Un servidor de base de datos xestionará os metadatos asociados aos ficheiros
almacenados.
3.
Catalogación.
Para recuperar o contido almacenado
4.
Búsqueda,
recuperación, edición. Nun ficheiro único
5.
Arquivo: o
hardware de almacenamento componse de:
5.1
Servidor de vídeo de alta e baixa resolución
5.2
Servidor web
5.3
Robot de cintas
5.4
Servidor de base de datos
6.
Tráfico,
coñecer os fluxos de traballo, identificar que e canta información circula pola
rede.
Agora todo o material, orixinais de cámara e sinais
recibidas externas, están dispoñibles e os documentalistas poden seleccionar e
gardar esas gravacións para catalogar e analizar.
Hai que facer unha boa clasificación dos
contidos para que a automatización dos procesos sexa fiable.
A análise documental céntrase, agora, en
identificar e nomear para a busca e recuperación, non describe os materiais.
A selecion segue a ser un factor moi importante
que non podemos deixar a marxe.
Isto que acabo de comentar , tratase dunha breve
introducion o que veremos na vindeira visita a CRTVG. A partir dese dia ,
poderemos facer unha análise mais detallada do que nun primeiro momento , para
nos , tratase dunha hipótese.
Estaría a entrada moito máis completa e axustada á materia se ao final fixeras a recopilación de fontes, ben referenciadas, que usas para explicar o significado de información e os pormenores da a documentación na televisión. Quedaría perfecto
ResponderEliminare se despois engadiras o que dou de sí para ti a visita á televisión e en que medida respondeu ao teu proceso documental previo.